Mi nieto conecto al disco duro encriptado y le dio si a la opción de formatear

David

New member
Buenos días,

Lloro de dolor en mi corazón, tenia el disco duro encriptado con Disckcriptor y siempre que accedía tenia mucho cuidado porque windows me detectaba en primer lugar la unidad como si no estuviera bien formateada y siempre le decia que NO, después iniciar Diskcryptor y ponia la contraseña y se montaba la unidad perfectamente.

El problema es un nieto mientras estaba preparando la cena lo conecto y le dio SI y ya no veo los datos.

Estoy desesperado tenia unas carpetas con una información para mi de incalculable valor.

¿Alguien del foro me puede sugerir? Lo puede llevar a algún servicio técnico?

Estoy en España (Barcelona).

Muchas gracias.

Good morning,

I'm crying with pain in my heart. I had my hard drive encrypted with Diskcryptor, and every time I accessed it, I was very careful because Windows first detected the drive as if it weren't formatted properly and always said NO. Then I started Diskcryptor and entered the password, and the drive mounted perfectly.

The problem is that while I was preparing dinner, my grandson connected it and it clicked YES, and I can't see the data anymore.

I'm desperate. I had some folders with information that was invaluable to me.

Can anyone on the forum give me some advice? Can I take it to a technical service?

I'm in Spain (Barcelona).

Thank you very much.

if you made "backup header", then restore it, enter the password, and use data recovery programs

if not, then no

there seems to be no way to extract "$dcsys$" manually, besides this area is most likely already overwritten or cleared by TRIM command during formatting

Back